c

Åpent kjøp i 30 dager

d

Gratis frakt over 3000 kr

e

Levering innen 24 timer

Passion for trains
Passion for trains
0 item(s)

Du har ingen varer i handlekurven.

Tilbud
Utgående
NMJT82.101 - NMJ Topline NSB El13.2121, Grønn, DC a
Tilbud
Utgående
NMJT82.101 - NMJ Topline NSB El13.2121, Grønn, DC a
Tilbud
Utgående
NMJT82.101 - NMJ Topline NSB El13.2121, Grønn, DC a
Tilbud
Utgående
NMJT82.101 - NMJ Topline NSB El13.2121, Grønn, DC a
Tilbud
Utgående
NMJT82.101 - NMJ Topline NSB El13.2121, Grønn, DC a
NMJT82.101 - NMJ Topline NSB El13.2121, Grønn, DC
NMJT82.101 - NMJ Topline NSB El13.2121, Grønn, DC
NMJT82.101 - NMJ Topline NSB El13.2121, Grønn, DC
NMJT82.101 - NMJ Topline NSB El13.2121, Grønn, DC
NMJT82.101 - NMJ Topline NSB El13.2121, Grønn, DC

NMJ Topline NSB El13.2121, Grønn, DC

Artikkelnummer:
1000319
Produsentens varenr.:
NMJT82.101
Produsent:
NMJ

Vanlig pris kr 1 995,00

Special Price kr 1 495,00

Tilgjengelighet: På lager

-
+
c

Åpent kjøp i 30 dager

d

Gratis frakt over 3000 kr

e

Levering innen 24 timer

f

750 m² butikk i Oslo

Beskrivelse

NMJ Topline modell av NSB El 13.2121 i grønn original utgave med plogskjær, solskygger og eikehjul.

21 pins plugg for dekoder.

Ved digital drift finnes følgende funksjoner:

F0: Topplanterne av/på (rettningsbestemt)
F1: Nedre lamper begge ender, av/på
F2: Lys førerhytte 1
F2: Lys førerhytte 2

I tillegg er det ferdig resonanskasse for 23 mm høytaler (passer for ESU loksound), samt loddepunkter til høytaler via printplate.

El13 modellen lages i totalt 6 forskjellige hovedvarianter, med korrekt detaljering for hver enkelt utgave (takrenner, ventilatorer, plogskjær eller ploger osv osv.). Modellen har fjærende buffere, spesialdesignet printkort fra ESU. LED belysning og interiørbelysning i begge førerhyttene. Lokfører i en ende. Vi lager begge typer pantograf. Ekstremt detaljert modell med metallchassis og motor med doble svinghjul. NEM Koblingsmekanisme og 21-pins dekoderkontakt.

El 11 viste seg snart for svak for de tyngste togene. Derfor var det behov for et sterkere og tyngre lok. El 13 ble det første virkelige elektriske universallokomotivet. 37 lokomotiver ble bygget av Norsk Elektrisk Brown Boweri, NEBB og Thunes Mek Verksted fra 1957 til 1966. El 13 ble satt inn i tung persontogs- og godstogstjeneste over hele landet etter hvert som banene fikk 18 tonns akseltrykk. El 13 var ved siden av El 14 i mer enn 40 år arbeidshesten til NSB. Noen tekniske data: Lengde over buffere: 15.000mm. Tjenestevekt: 72 tonn. Drivhjuldiameter 1350 mm. Akseltrykk 18 tonn. Største hastighet 100 km/t.

Spesifikasjon

Produsent NMJ
Skala H0 / 1:87
Jernbaneselskap NSB
Skinnebredde H0 / 16mm
Strømsystem DC Analog
Digitalt grensesnitt MTC 21 Pin
Typebetegnelse El 13

Product was successfully added to your shopping cart.