Pga ferieavvikling og lavere bemanning kan utsendelser og respons kan ta noe lengre tid enn normalt. Vi ønsker alle god sommer !
x
c

Åpent kjøp i 30 dager

d

Gratis frakt over 3000 kr

e

Levering innen 24 timer

Passion for trains
Passion for trains
0 item(s)

Du har ingen varer i handlekurven.

NMJT90004 - NMJ Topline NSB Di3a.621 "Nohab", DCC m/ Lyd
NMJT90004 - NMJ Topline NSB Di3a.621 "Nohab", DCC m/ Lyd
NMJT90004 - NMJ Topline NSB Di3a.621 "Nohab", DCC m/ Lyd
NMJT90004 - NMJ Topline NSB Di3a.621 "Nohab", DCC m/ Lyd
NMJT90004 - NMJ Topline NSB Di3a.621 "Nohab", DCC m/ Lyd
NMJT90004 - NMJ Topline NSB Di3a.621 "Nohab", DCC m/ Lyd
NMJT90004 - NMJ Topline NSB Di3a.621 "Nohab", DCC m/ Lyd

NMJ Topline NSB Di3a.621 "Nohab", DCC m/ Lyd

Artikkelnummer:
1013749
Produsentens varenr.:
NMJT90004
Produsent:
NMJ
kr 3 195,00

Tilgjengelighet: På lager

-
+
c

Åpent kjøp i 30 dager

d

Gratis frakt over 3000 kr

e

Levering innen 24 timer

f

750 m² butikk i Oslo

Beskrivelse

NMJ Topline modell av Di3a.621 nydesign rødsort  DCC SOUND

NMJ Nohab best i Test i Eisenbhanmagazin April 2015.

NMJ Topline modell av DI3a 621 i DCC Digital Soundversion med ESU multirprotokoll loksound V4 M4 lyddekoder. Topline modellen er av NSB Di3a, kort type, 18600mm = H0 213,8mm lengde over buffer.  

Superdetaljer med alle de typiske norske detaljene slik som gittere, takoppbygg, korrekte NSB boggier og lokkasse detaljer. Sidegittere av Nohab typen.  Alle håndtak er av metall og sidegitter samt forbrettet langsetter taket er etset metal.  Filigrane frontgitter og snøoverbygg gir ekstra realisme.

Korrekt lysarrangement, forberedt for lyddekoder med 1 høyttalere innebygd. 21 pins MTC plugg for dekoder.  NMJ leverer en helt ny LYDECODER med den hittil beste lyden noensinne. (DCC/MM/MFX).

For første gang en modell av Di3a, den korte typen.   Av alle Nohab typene vi lager er den norske den med mest  detaljer. Akkurat som i virkeligheten. 

De fleste norske Nohab-lokene, i alt 29 lok, var av Di3a kort type med 18600mm lengde over buffere. For første gang en korrekt modell av den mest vanlige typen her i landet. Forskjellen er at førerhytten er 150mm kortere i hver ende på et Di3a lok. Denne lengden ble valgt slik at lokene skulle passe inn på svingskiver og traverser i Norge. Di3a 602, 622, 623 var av den lange typen med 18900mm l.o.b.  slik som de øvrige lokene i Europa. 


Totalt bygget 35 lok, 29 of Di3a kort type, 3 Di3a lang, og 3 Di3b lang type med største hastighet 143 km/t.

Noen tekniske data / Some technical data:
Lengde over buffere/L.o.b.:         18600mm
Vekt / weight:    102 tonn
Motor:         16/567C/E
Effekt / Output:    1305kW/1175 HK
Hjulstand / wheelbase: 14300mm
Bygget av / built by: Nohab, Trollhättan 1954-1969

 

Funksjoner

F0 – Lys, nede

F1 – Lyd, motor

F2 – Lyd, horn

F3 – Lyd, horn

F4 – Lyd, vifte

F5 – Kompressor

F6 – Lyd, topplanterne

F7 – Lys, førerhytte

F8 – Lys, førerhytte

F9 – Lyd, skinner, kurver

F10 – Lyd – konduktør

F11 – Lyd, kobling

F12 – Lyd, sand

F13 – Lyd, fri bremser

F14 – Lyd, stasjonsannonsering, svensk

F15 – Lyd – trykkluft

F16 – Lyd – dører

F17 – Lyd – skinner, klakk – krever F1 på

F18 – Lyd, kort fløyte

F19 – Lyd, sporveksel – krever F1 på

F20 – Lyd, fløyte

F21 – Lyd, giring – krever F1 på

F22 – Lyd, giring – krever F1 på

F23 – Lyd, deaktiver bremselyd

F24 – ...

F25 – Krabbegir

F26 - …

F27 - …

F28 - …

Spesifikasjon

Produsent NMJ
Jernbaneselskap NSB
Typebetegnelse Di 3
Skinnebredde H0 / 16mm
Strømsystem DC Analog
Digitalt grensesnitt MTC 21 Pin
Skala H0 / 1:87

Product was successfully added to your shopping cart.