NMJ Topline SJ G 43777 "Ramløsa Vatten"

SKU
1007465
Artikkelnr.
NMJT604.512
Produsent
NMJ
kr 389,00
Tilgjengelighet: På lager
-
+
NMJ Topline modell av SJ G 43777 Ramlösa Vatten.
c

30 dager bytterett

d

Frakt fra 89 kr, Gratis frakt over 3000 kr

e

Lynrask levering

f

750 m² butikk i Oslo

Detaljer

NMJ Topline modell av SJ G 43777 Ramlsa Vatten.

Superdetaljert Topline modell av SJ G 43777 i hvit lakkering med RAMLSA reklame. Alle detaljer p vognkasse, understell, og bremser. Modellen har endeluke, hy bremseplattform med utvendig hndbrems. Korrekte og knivskarpe pskrifter og nummer. Separate psatte hndtak i metall. NEM kortkoblingsmekanisme og koblingsholder. Ekstra RAMLSA skilt medflger. Eksakt i HO 1:87. Lengde over buffere 141,2 mm.

REKLAMEVOGNER

Private Selskaper hadde egne eller leide vogner av SJ og lakkerte de i egne farger med reklame for egne produkter/firmaer. Dette var et fargerikt innslag p de svenske jernbanene. Ogs ASG hadde noen G og Ge i trafikken. G-vognene var frst brune med ASG merker, senere ble de gule, for tilsutt bli malt i den bl ASG fargen.NMJ tilbyr mange av de mest interessante utgavene. Se artiklene 604.507-604.521.

PRIVATBANER

Mange av de svenske Privatbanene bestilte ogs disse store praktiske lukkede godsvognene, bl.a. TGOJ, BJ, HNJ, NOJ, GDJ, SWB og UGJ. Alle disse hadde stor samtrafikk med SJ og utlandet slik at ogs privatbanevognene kunne sees overalt i Europa.Eksakt i HO med alle detaljer.

Litra G ble utviklet etter tester av SJ Grh med sveiset understell. De første ble levert til GDG-banene i 1935 og SJ fikk sine første i 1936. Hele 3471 vogner ble produsert frem til 1951. Litra G var dermed en av de viktigste vognene i den svenske godsvognparken. Vognen hadde en gulvflate på 30m2 og vekten var 13 tonn. Lastekapasiteten var 20,5 tonn. Med sin akselavstand på 8,4 meter var vognen godkjent for 100 km/t.

Mer informasjon

Mer informasjon
Skala H0 / 1:87
Jernbaneselskap SJ
Sporvidde H0 / 16mm
Artikkelnr. NMJT604.512
Produsent NMJ