Vi bruker informasjonskapsler for å gjøre opplevelsen bedre. I samsvar med det nye e-direktivet trenger vi å be om tillatelse til å sette informasjonskapsler. Lær mer.
NMJ Topline modell av CargoNet Lgjs 42 76 443 2009-8 containervogn med 1 stk 25-fots kjlecontainere (ThermoKing) med Tollpost Globe merking.
NMJ Topline modell av CargoNet Lgns containervogn, med 1 25 fots kjlecontainer med ThermoKing kjle/fryseaggregat. Chassis i stpt metall med alle detaljer og bremseutrustning. Bevegelige aksler og god vekt sikrer de beste kjreegenskaper. NEM kortkoblingsholder og kortkoblingsmekanisme. Bremseslanger og hndtak og koblingskrok medflger som separate deler. Lengde over buffer 196,6 mm
Bde internasjonalt og i Norge har den kombinerte lastebil- og jernbane containertrafikken kt sterkt og et stort behov for containervogner oppstod. I 1977 konstruerte Talbot en standardvogn som ble levert til mange jernbaneforvaltninger over hele Europa. Lgjs er 17,1m o.b. med 10m akselavstand og bufferbjelkene kunne fjre hele 760mm.
NSB leverte Talbot 20 stk containervogner til NSB, deretter bygget Strmmen p lisens frem til 1980 i alt 499 Lgjs/ Lbgjs-vogner til NSB. Lgjs lastet frst opptil 2 stk 23` container, eller en 23` og en 24`container. Senere nr bufferbjelkene ble sveiset fast ble 25 fots container tillatt og litra endrettil Lgns. Lgns er fortsatt i trafikk hos Cargonet og Green Cargo.
For Lgjs, Lgns og GC Lgjns har NMJ laget 4 forskjellige containere for kombinerte transporter vei/bane. 23`flat side, 23` korrugert, 24`korrugert med ende- og sidedrer og 25`Termocontainer med TermoKing aggregat.
Skala | H0 / 1:87 |
---|---|
Jernbaneselskap | CargoNet |
Sporvidde | H0 / 16mm |
Artikkelnr. | NMJT507.110 |
Produsent | NMJ |