Vi bruker informasjonskapsler for å gjøre opplevelsen bedre. I samsvar med det nye e-direktivet trenger vi å be om tillatelse til å sette informasjonskapsler. Lær mer.
Topline modell av 2223 i original farger med en utrolig detaljering. Knivskarp gravyre med alle detaljer, takdetaljer fra serie 1 med styfilter p taket. Metallunderstell med 5-polet hykvalitetsmotor og dobbel cardandrift sikrer utrolige kjreegenskaper. Helt nytt drivverk med nye gearboxer og motor. Leveres med NEM 652 plugg for dekoder. Interir i frerhytte, lysskift hvitt rdt. Modellen har enbens strmavtagere.
NSB El 17 ble utviklet for NSBs nye ekspresstog med NSB type B7 vogner som kom i 1982. El 17 bygget av NEBB, ABB, BBC og Henschel i to serier og levert til NSB i 1981 og 1987.
Serie 1 nr 2221-2226 i 1981, rdbrun med sort sidefelt og sm nummer.
Serie 2 i 1986-87, nr. 2227-2232 i nydesign rdt med store nummer
Loket veier 64 tonn og utvikler 4090HK, og har en lengde
over buffere på 16300 mm, og største hastighet på 150km/t. Et B7 tog med El 17 var kanskje det flotteste norske moderne toget..
Etter EL 18 overtok expresstogene fra 1996-1997 ble EL 17 brukt i regionaltogene, bl.a til ndalsnes og nattogene til Stavanger. Fra 1998 ble de 6 lokene fra serie 2 satt inn p Flmsbanen og lakkert i grnn.
Typebetegnelse | El 17 |
---|---|
Digitalt Grensesnitt | NEM 652 / 8 Pin |
Strømsystem | DC Analog |
Sporvidde | H0 / 16mm |
Artikkelnr. | NMJT80.103 |
Jernbaneselskap | NSB |
Skala | H0 / 1:87 |
Produsent | NMJ |