Åpningstider i påsken: Mandag 25/03 og Tirsdag 26/03: 10-18 | Onsdag 27/03: 10-14 | Påskeaften: Stengt

NMJ Topline CargoNet Lgns 42 76 443 2053-8, DHL

SKU
1026533
Artikkelnr.
NMJT507.102-1
Produsent
NMJ
kr 549,00
Tilgjengelighet: På lager
-
+
c

30 dager bytterett

d

Frakt fra 89 kr, Gratis frakt over 3000 kr

e

Lynrask levering

f

750 m² butikk i Oslo

Detaljer

NMJ Topline modell av CargoNet Lgns 42 76 443 2053-8 containervogn med 2 stk 23-fots DHL containere.

NMJ Topline modell av CargoNet Lgns containervogn, med 2 23` DHL "Flat side" containere. Chassis i støpt metall med alle detaljer og bremseutrustning. Bevegelig aksler og god vekt sikrer de beste kjøreegenskaper. NEM kortkoblingsholder og kortkoblingsmekanisme. Bremseslanger og håndtak og koblingskrok medfølger som separate deler. Lengde over buffer 196,6 mm

Både internasjonalt og i Norge har den kombinerte lastebil- og jernbane containertrafikken økt sterkt og et stort behov for containervogner oppstod. I 1977 konstruerte Talbot en standardvogn som ble levert til mange jernbaneforvaltninger over hele Europa. Lgjs er 17,1m o.b. med 10m akselavstand og bufferbjelkene kunne fjære hele 760mm. NSB leverte Talbot 20 stk containervogner til NSB, deretter bygget Strømmen på lisens frem til 1980 i alt 499 Lgjs/ Lbgjs-vogner til NSB. Lgjs lastet først opptil 2 stk 23` container, eller en 23` og en 24`container. Senere når bufferbjelkene ble sveiset fast ble to 25 fots container tillatt og litra endrettil Lgns. Lgns er fortsatt i trafikk hos Cargonet og Green Cargo.

For Lgjs, Lgns og GC Lgjns har NMJ laget 4 forskjellige containere for kombinerte transporter vei/bane. 23`flat side, 23` korrugert, 24`korrugert med ende- og sidedører og 25`Termocontainer med TermoKing aggregat.

Mer informasjon

Mer informasjon
Skala H0 / 1:87
Jernbaneselskap CargoNet
Sporvidde H0 / 16mm
Artikkelnr. NMJT507.102-1
Produsent NMJ