Åpningstider i påsken: Mandag 25/03 og Tirsdag 26/03: 10-18 | Onsdag 27/03: 10-14 | Påskeaften: Stengt

NMJ Topline SJ Gbls-u 156 6 143-8 lukket godsvogn

SKU
1007484
Artikkelnr.
NMJT604.102
Produsent
NMJ
kr 349,00
Tilgjengelighet: På lager
-
+
NMJ Topline modell av SJ Gbls-u 156 6 143-8 lukket godsvogn med bremseplattform og endeluke.
c

30 dager bytterett

d

Frakt fra 89 kr, Gratis frakt over 3000 kr

e

Lynrask levering

f

750 m² butikk i Oslo

Detaljer

NMJ Topline modell av SJ Gbls-u 156 6 143-8 lukket godsvogn med bremseplattform og endeluke. Periode fra 1968 med UIC nummer.

Superdetaljert Topline modell av SJ G-Gbls-u i versjon med UIC nummer og påskrifter. Alle detaljer på vognkasse, understell, og bremser. Modellen har endeluke, høy bremseplattform med utvendig håndbrems og nødbrems for transport av militærmannskaper. Korrekte og knivskarpe UIC påskrifter og nummer fra 1968. Separate påsatte håndtak i metall. NEM kortkoblingsmekanisme og koblingsholder. Eksakt i HO 1:87. Lengde over buffere 141,2 mm.

Litra G ble utviklet etter tester av SJ Grh med sveiset understell. De første ble levert til GDG-banene i 1935 og SJ fikk sine første i 1936. Hele 3471 vogner ble produsert frem til 1951. Litra G var dermed en av de viktigste vognene i den svenske godsvognparken. Vognen hadde en gulvflate på 30m2 og vekten var 13 tonn. Lastekapasiteten var 20,5 tonn. Med sin akselavstand på 8,4 meter var vognen godkjent for 100 km/t.

Vognene var i driften inntil midten av 1990 årene.

Mange av de svenske Privatbanene bestilte også disse store praktiske lukkede godsvognene, bl.a. TGOJ, BJ, HNJ, NOJ, GDJ, SWB og UGJ. Disse hadde stor samtrafikk med SJ og utlandet slik at også privatbanevognene kunne sees overalt i Europa.

Mer informasjon

Mer informasjon
Skala H0 / 1:87
Jernbaneselskap SJ
Sporvidde H0 / 16mm
Artikkelnr. NMJT604.102
Produsent NMJ