c

Åpent kjøp i 30 dager

d

Gratis frakt over 3000 kr

e

Sendes innen 24 timer

Passion for trains
Passion for trains
0 item(s)

Du har ingen varer i handlekurven.

NMJT87.202 - NMJ Topline NSB El 11b.2145 "Gullkalven", DC
NMJT87.202 - NMJ Topline NSB El 11b.2145 "Gullkalven", DC
NMJT87.202 - NMJ Topline NSB El 11b.2145 "Gullkalven", DC
NMJT87.202 - NMJ Topline NSB El 11b.2145 "Gullkalven", DC
NMJT87.202 - NMJ Topline NSB El 11b.2145 "Gullkalven", DC
NMJT87.202 - NMJ Topline NSB El 11b.2145 "Gullkalven", DC

NMJ Topline NSB El 11b.2145 "Gullkalven", DC

Artikkelnummer:
1000313
Produsentens varenr.:
NMJT87.202
Produsent:
NMJ
kr 1 995,00

Tilgjengelighet: På lager

-
+
c

Åpent kjøp i 30 dager

d

Gratis frakt over 3000 kr

e

Sendes innen 24 timer

f

750 m² butikk i Oslo

Beskrivelse

NMJ Topline modell av NSB El 11b.2145 "Gullkalven", uten gitter og sm plogskjr.

En spesiell modell av et spesielt lok. Som den eneste ble El 11.2145 ble utstyrt med gullstriper og gulllogo for pningstoget for elektrisk drift p Bergensbanen den 7.12.1964.

Superdetaljert Topline modell av EL 11b i gammeldesign med to frontvinduer uten gitter og med alle detaljer p lokkasse, tak og understell. Metallchassis med midtstillt motor med doblesvinghjul cardangaksler og drift p alle aksler. Interir med belysning i frerrommene. Hytaler ferdig montert for enkel montering av lyddecoder. Topp detaljert modell med metallchassis og motor med doble svinghjul. NEM Koblingsmekanisme og MTC 21-pins dekoderkontakt. Analogt har modellen lysskifte hvitt forover/rdt bakover. Lengde over buffere 166,1 mm.

Digitalt finnes flgende funksjoner tilgjengelig, nedre lys foran og bak av og p, toplampe retningsavhengig av og p, frerromsbelysning i begge ender med separate kontroll.

For digital og digital sound anbefaler vi NMJ`s ferdige programmerte decodere.

El 11b 2145-2150 ble bygget av NEBB/Thune fra 1962 til 1964 som de siste El11 i en serie p totalt 41 lok. EL11b hadde to store frontvinduer, og multippelkontakter. El 11 var en NSB klassisker og var det vanligste norske elektriske loket og ble en viktig del av moderniseringen av NSB og "Vekk med dampen" programmet. El 11b hadde to frontvinduer og multippelkontakter, og sm plogskjre ved leveringen. El 11 er teknisk det samme loket som SBB Re 4/4 I med en annen lokkasse.

El 11 var et lett universallokomotiv for person- og godstog og vel egnet for norske forhold og med meget gode kjreegenskaper. EL 11 var brukt over hele Norge og i togene til Sverige, Gteborg og Karlstad/Kil.

3 lok, 2092, 2098 og 2110, ble bygget om i 1983-84 med motstandstandsbrems og magnetskinnebrems for bruk p Flmsbanen.

Noen tekniske hoveddata: Loket har en vekt p 62 tonn, effekt p 2280 HK, starttrekkkraft p 140 kN, drivhjuldiameter 1060mm. Lengden er 14450mm, strste hastighet var 105 km/t.

Spesifikasjon

Produsent NMJ
Jernbaneselskap NSB
Typebetegnelse El 11b
Strømsystem DC Analog
Skala H0 / 1:87
Digitalt Grensesnitt MTC 21 Pin
Sporvidde H0 / 16mm

Product was successfully added to your shopping cart.