NMJ Topline modell av DI3a 605 nydesign med OL logo og stor snøplog i en ende. DCC digital utgave med lyd.
Topline modell av NSB Di3a.605 nydesign, kort type i rød/sort nydesign og OL 1994 logo. Superdetaljer med alle de typiske norske detaljene slik som gittere, takoppbygg, korrekte NSB boggier og lokkasse detaljer. Sidegittere av Nohab typen. Alle håndtak er av metall og sidegitter samt forbrettet langsetter taket er etset metal. Filigrane frontgitter og snøoverbygg gir ekstra realisme.
Utgave med ESU Loksound V4 M4 og kvalitetshøyttaler montert. Øvre og nedre lys kan styres digitalt, samt interiørlys i hver førerhytte.
De fleste norske Nohab-lokene, i alt 29 lok, var av Di3a kort type med 18600mm lengde over buffere. For første gang en korrekt modell av den mest vanlige typen her i landet. Forskjellen er at førerhytten er 150mm kortere i hver ende på et Di3a lok. Denne lengden ble valgt slik at lokene skulle passe inn på svingskiver og traverser i Norge. Di3a 602, 622, 623 var av den lange typen med 18900mm l.o.b. slik som de øvrige lokene i Europa.
Totalt bygget 35 lok, 29 of Di3a kort type, 3 Di3a lang, og 3 Di3b lang type med største hastighet 143 km/t.
Noen tekniske data / Some technical data:
Lengde over buffere/L.o.b.: 18600mm
Vekt / weight: 102 tonn
Motor: 16/567C/E
Effekt / Output: 1305kW/1175 HK
Hjulstand / wheelbase: 14300mm
Bygget av / built by: Nohab, Trollhättan 1954-1969
Funksjoner
Funksjon | |
0 | Lys |
1 | Motorlyd |
2 | Horn, kort |
3 | Horn, langt |
4 | Varmeaggregat |
5 | Rusing av motor (krever funksjon 1 aktivert) |
6 | Rangeringsmodus |
7 | Vifte |
8 | Kompressor |
9 | Sand |
10 | Kurvehvining |
11 | Luftutblåsing |
12 | Bremselyd, manuell av/ på |
13 | Gir opp |
14 | Gir ned |
15 | Lys i nedre lamper, begge sider |
16 | Lys i øvre lamper, begge sider |
17 | Lys, førerhytte 2 |
18 | Lyst, førerhytte 1 |
Produsent | NMJ |
---|---|
Jernbaneselskap | NSB |
Typebetegnelse | Di 3 |
Strømsystem | DC Analog |
Skala | H0 / 1:87 |
Digitalt Grensesnitt | MTC 21 Pin |
Sporvidde | H0 / 16mm |