NMJ Topline CargoNet Lgns 42 76 443 2377-1, Pepsi Max

  • Ny
SKU
1029525
Artikkelnr.
NMJT507.124
Produsent
NMJ
kr 549,00
Tilgjengelighet: På lager
-
+
c

Åpent kjøp i 30 dager

d

Frakt fra 69 kr, Gratis frakt over 3000 kr

e

Lynrask levering

f

750 m² butikk i Oslo

Detaljer

NMJ Topline modell av CargoNet Lgns 42 76 443 2377-1 containervogn med 1 stk 25' Pepsi Max® vekselflak bil/tog.

FORMNYHET, NY spennende serie containervogner med drikkevare-containere/vekselflak fra Ringnes Bryggeri i Oslo. Ringnes produserer og distribuerer Pepsi Max® i Norge.

CargoNet Lgns modell med to Pepsi Max® / Ringnes vekselflak i flott digitaltrykk med alle påskrifter. Modellen har chassis i støpt metall med alle detaljer og bremseutrustning samt hjulskjermer. Bevegelige aksler og god vekt sikrer de beste kjøreegenskaper. NEM kortkoblingsholder og kortkoblingsmekanisme. Bremseslanger og håndtak og koblingskrok medfølger som separate deler. Lengde over buffer 196,6 mm.

Ringnes bryggeri har hele 324 drikkevare-vekselflak med Ringnes reklame for transport av brus, lettøl, øl, og miniralvann. De er lakkert/foliert med mange flotte motiver med reklame for Ringnes sitt produktspekter. De setter et fargerikt preg på både på lastebilene og containertogene til CargoNet. Hver dag går godstog lastet med slike containere.

Talbot leverte i 1978 20 stk containervogner type Lgjs til NSB, deretter bygget Strømmen på lisens frem til 1980 i alt 499 Lgjs/Lbgjs-vogner til NSB. Lgjs lastet først opptil 2 stk 23` container, eller en 23` og en 24`container. Senere når bufferbjelkene ble sveiset fast ble 25 fots container tillatt og litra endrettil Lgns.

For Lgjs, Lgns og GC Lgjns har NMJ med disse vekselflakene laget 5 forskjellige særnorske (og svenske) containere for kombinerte transport på vei og bane. 23`flat side, 23` korrugert, 24`korrugert med ende- og sidedører og 25` Thermocontainer med ThermoKing aggregat.

Mer informasjon

Mer informasjon
Jernbaneselskap CargoNet
Skala H0 / 1:87
Produsent NMJ
Artikkelnr. NMJT507.124
Sporvidde H0 / 16mm